Ziua 1 este descrisă aici
Ziua 2 este descrisă aici
Ziua 3 este descrisă aici
Ziua 4 este descrisă aici
Ziua 5 este descrisă aici
ZIUA 6, SÂMBĂTĂ 21 OCTOMBRIE 2017
Aproximativ 7 km
mers pe jos
Am cam tremurat peste noapte. Până la urmă am mai pus haine
pe mine şi, insistând să tremur, m-am înfăşurat în folia de supravieţuire.
Vântul dădea semne că ar bate destul de tare, copacii auzindu-se cam toată
noaptea cum se îndoaie. Când ies din cort dau de o ceaţă neprietenoasă.
Înainte
să ies afară mă igienizasem cât de cât cu şerveţele umede, mă parfumasem, îmi
schimbasem hainele şi constatasem că, la finalul operaţiunilor, miroseam destul
de bine, având încredere că nu le voi muta nasul din loc oamenilor lângă care
voi sta în microbuz sau tren. Strâng fără elan, atent totuşi să nu plec spre
oraş prea târziu. La 7:42 făceam prima poză a zilei deci e
clar că eram de ceva vreme treaz. La 8:35
cortul încă apare în fotografii dar
la 9:30 era deja strâns. M-am
chinuit să îl usuc cât de cât dar n-am prea avut succes. Avea să înceapă să se
usuce abia a doua zi, când l-a întins Daniel pe sârmă, în balcon.
La 9:23 luam punctul, înainte de plecare. La 10:33
fotografiam troiţa din dreptul
indicatorului Mânăstirea Izvorul Tămăduirii 3,5 km, la 10:43
intram în Măcin, în apropierea
intersecţiei DN-ului cu str. Viticulturii pe care intrasem spre munte în prima
seară.
La 11:15 mă odihneam din nou pe banca din faţa acelui bloc, la 11:21
treceam pe lângă parcul din faţa Primăriei Măcin, un pic mai târziu eram în
autogară şi consultam panourile cu programul microbuzelor. Teoretic urma să am
direct de Bucureşti la 15:00 dar o doamnă care a ieşit din clădirea autogării m-a anunţat că am microbuz la 14:30,
direct de Bucureşti dar cu schimbare în Brăila.
Mă întorc spre
centru, mă opresc la terasa cu covrigi la nişte mici. Nu că aş fi terminat
mâncarea din rucsac dar, cumva, simţeam nevoia de micii ăia... Nu ştiu din ce
carne erau făcuţi dar s-au dovedit săţioşi şi gustoşi. Dacă adaug că, stând la
terasa asta, m-a provocat la discuţii un localnic în vârstă cu discurs destul
de plăcut, o să vă daţă seama ce repede a trecut timpul.
Revin în autogară
aproape de 14:00. La 14:30 urc în microbuzul Tulcea- Brăila (soferul mă ajută
ducându-mi rucsacul până în spaţiul de bagaje al maşinii), admir din goana
maşinii locurile prin care călcam pe jos cu câteva zile în urmă, aştept
răbdător să ne îmbarcăm pe bac la Smârdan, cobor din microbuz în zona gării
Brăila, exact lângă microbuzul cu care urma să continui spre Bucureşti. La 16:00
porneam spre Bucureşti iar de aici
nu mai e mare lucru de spus.
Ajuns acasă, stau
o vreme la poveşti cu bătrânii apoi trec la somn. Daniel, care a ajuns acasă
din Buila dincolo de miezul nopţii, m-a găsit adormit buştean.
CONCLUZII
Vreme
extraordinară, parcă puţin prea caldă în timpul zilei. Nopţile cam bătea
vântul. Temperaturile dimineţilor, serilor şi nopţilor, în cort, oscilau între
12- 17 grade. Ziua am avut vizibilitate perfectă, excepţie făcând dimineaţa
înceţoşată din ziua plecării spre Bucureşti.
Peisajele sunt de
multe ori plăcute în partea asta a Dobrogei. Încep să înţeleg oamenii precum
cei care au dorit să traverseze Dobrogea de la vest la est, între Dunăre şi Marea Neagră. Din acest punct de vedere, am toate motivele să revin în zonă.
Oamenii locului
te pot ignora cu succes (dar fără superioritate), te pot provoca la vorbă, pot
face mici gesturi prin care să-ţi fie de folos, te pot ajuta să te orientezi.
Condiţia mea
fizică a fost jalnică dar, adaptând planul de acasă la situaţia din teren, pot
spune că sunt mulţumit de modul în care am luat contact cu acest colţ din
Dobrogea.
Bagajul meu a
fost cu vreo 4 kg mai greu decât era neapărat necesar. Am cărat mai multă
mâncare (m-am întors acasă cu mai bine de 2 kg) şi mai multe haine (m-am întors
cu vreo 2 kg de haine nepurtate) decât aş fi folosit chiar dacă aş fi stat 10
zile plecat, conform planului. Eu, la plecare, aveam 58 kg deci bagajul
reprezenta cam 40 % din greutatea mea. La sosire nu am apucat să mă cântăresc.
GPS-ul, resetat
înainte de plecare, arată la întoarcere că am parcurs un total de 107 km.
Distanţa o presupun exagerată, ţinând cont că s-a pierdut uneori semnalul şi
că, în timpul staţionărilor, el făcea roi de puncte şi mărea artificial
distanţa.
În rest, GPS-ul
raportează aşa:
Total ascent:
1593 m
Total descent: 1612 m
Maximum elevation: 466 m
La minimum elevation rezultatul e clar eronat: -106 m :)
Overall average: 2.5 km/h
Moving time: 41 ore şi 34 minute
Ziua 1 este descrisă aici
Ziua 2 este descrisă aici
Ziua 3 este descrisă aici
Ziua 4 este descrisă aici
Cheap Offers: http://bit.ly/gadgets_cheap
Cheap Offers: http://bit.ly/gadgets_cheap
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu